Kodanike vastuvõtt vallavalitsuses

Viimasel ajal on avalikkuses hakanud inimesed, kes ise pole vallavalitsust külastanud, levitama eksitavat infot, nagu vallavalitsus viskaks inimesi vallamajast välja.

See ei vasta tõele. Vallavalitsus on alati avatud kodanike vastuvõtmiseks ning austab iga inimese õigust olla ära kuulatud.

Vallavalitsus peab oluliseks, et igal elanikul oleks võimalus esitada oma küsimusi ja ettepanekuid otse vallajuhtidele või ametnikele. Vastuvõtuaegade ja kontaktandmete info on avaldatud valla ametlikul veebilehel. Kõigil soovijatel on õigus eelnevalt ametnikega kokku leppides tulla jagama oma muresid ja ettepanekuid.

Millal võib vastuvõtt katkeda?

Märgukirjale ja selgitustaotlusele vastamise ning kollektiivse pöördumise esitamise seadus sätestab ka olukorrad, mil ametnikul on õigus vastuvõtust keelduda või see lõpetada. Näiteks siis, kui inimene ei väljenda oma soove ning neid ei õnnestu selgitavate küsimustega välja tuua, inimene käitub agressiivselt või rikub heade kommete piire või ilmneb, et isik kuritarvitab õigust olla ära kuulatud.

Seega, vastuvõtu katkestamine või isikult lahkumise palumine toimub üksnes seaduses sätestatud juhtudel, kui isiku käitumine või pöördumise sisu ei võimalda vastuvõttu jätkata. Sellistel puhkudel suunatakse isik esitama oma pöördumist kirjalikult, mis tagab, et tema mure saab siiski registreeritud ja sellele antakse vastus seaduses ette nähtud korras.

Vallavalitsus väärtustab austavat ja konstruktiivset suhtlust kõigi isikutega ning ootab sama ka vastuvõtule tulnud isikult. Vallaametnike suhtes ei ole kohane isiku käitumine, mis väljendub lugupidamatuses, karjumises, solvavas sõnakasutuses s.h nimetades vallaametnikke rumalateks, ebapädevateks ning alavääristades nende antud vastuseid või ettepanekuid.

Kui kellelgi on pretensioone vallavalitsuses vastuvõtu osas või ta leiab, et teda ei ole mõne ametniku poolt koheldud lugupidavalt, siis palume sellest teavitada vallavalitsust, et tekkinud olukorra saaks asjakohaselt lahendada.