Nepste V liivakarjääri keskkonnaloa taotlusele keskkonnamõju hindamise algatamise teade
Keskkonnaamet teatab, et on 10.10.2022 kirjaga nr DM-116840-50 algatanud Aktsiaseltsi TREV-2 Grupp Nepste V liivakarjääri keskkonnaloa taotlusele keskkonnamõju hindamise (KMH).
KMH algatamise otsusega on võimalik tutvuda keskkonnaotsuste infosüsteemis KOTKAS (https://kotkas.envir.ee/); menetluse nr M-116840. KMH menetlusega seotud edasised dokumendid on leitavad Keskkonnaameti avalikust dokumendiregistrist https://adr.envir.ee/.
Taustainfo:
Aktsiaselts TREV-2 Grupp esitas 24.08.2021 Keskkonnaametile keskkonnaloa taotluse (registreeritud KOTKAS-s 24.08.2021, dokument nr DM-116840-1) maavara kaevandamiseks Nepste V liivakarjääri mäeeraldisel, et tagada oma põhitegevuse, teedeehituse ja hoolduse, jaoks vajalik toormebaas taotletavas piirkonnas. Nepste liivamaardla on olulise tähtsusega projekteeritava Rail Baltic raudteetrassi
ehitamiseks.
Taotletav Nepste V liivakarjäär asub Pärnu maakonnas Häädemeeste vallas Nepste külas riigile kuuluva
kinnistu Laiksaare metskond 2 (katastritunnus 21302:001:0094) lääneosas.
Taotletava Nepste V liivakarjääri mäeeraldise pindala on 17,74 ha ja mäeeraldise teenindusmaa pindala on 23,10 ha. Seisuga 05.04.2021 on Nepste V liivakarjääri mäeeraldisega seotud ehitusliiva aktiivne tarbevaru 313 tuh m3, millest kaevandatav varu on 287 tuh m3, ning täiteliiva aktiivne tarbevaru on 279
tuh m3, millest kaevandatav varu on 258 tuh m3. Maavara kaevandamise keskmiseks aastamääraks
taotletakse 78 tuh m3. Keskkonnaluba taotletakse seitsmeks aastaks. Kaevandatud maa plaanitakse
korrastada veekoguks ja metsamaaks. Nepste V liivakarjääri tekkiva veekogu pindala on ~ 16,3 ha ning
metsamaa pindala ~ 6,8 ha.
Keskkonnamõju hinnatakse, kui taotletakse tegevusluba või selle muutmist ning tegevusloa taotlemise
või muutmise põhjuseks olev kavandatav tegevus toob eeldatavalt kaasa olulise keskkonnamõju ning kui kavandatakse tegevust, mille korral ei ole objektiivse teabe põhjal välistatud, et sellega võib kaasneda eraldi või koos muude tegevustega eeldatavalt oluline ebasoodne mõju Natura 2000 võrgustiku
ala kaitse-eesmärgile, ja mis ei ole otseselt seotud ala kaitsekorraldusega või ei ole selleks otseselt vajalik (keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadus, KeHJS, § 3 lg 1 p-d 1 ja 2).
Kuna kavandatav tegevus ei kuulu olulise keskkonnamõjuga tegevuse alla, KeHJS § 6 lg 1 mõistes,
andis Keskkonnaamet KMH eelhinnangu selle kohta, kas kavandatav tegevus on olulise
keskkonnamõjuga või mitte ning otsustas KMH algatamise või algatamata jätmise üle (KeHJS § 6 lg 2 p 2, § 61 lg 3, § 7 p 2, § 9 lg 1, § 11 lg-d 2 ja 4, maapõueseaduse § 48, KeHJS § 6 lg 4 alusel kehtestatud Vabariigi Valitsuse 29.08.2005 määruse nr 224 „Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda
keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu" § 1 lg 1 ja § 3 p 4).
2 (2)
KMH vajalikkuse üle otsustades lähtuti KMH eelhinnangust ja asjaomaste asutuste seisukohtadest (KeHJS § 6 lg 2 p 2, § 11 lg 23). Eelhinnang lisati KMH algatamise otsusele (KeHJS § 6 lg 2, § 11 lg 4).
KMH käigus hinnatakse kavandatava tegevuse ja selle alternatiivide mõju keskkonnale, tuuakse välja selle olulisus ning võimalikud leevendusmeetmed negatiivse mõju vähendamiseks või vältimiseks.
KMH menetlusse liidetakse Nepste VI liivakarjääri mäeeraldise keskkonnaloa taotlusele (taotleja AS
TREV-2 Grupp) 10.10.2022 otsusega nr DM-116839-30 algatatud KMH. Piiriülest keskkonnamõju teadaoleva informatsiooni alusel ei esine. KMH käigus tuleb läbi viia asjakohane Natura hindamine ning
tuleb hinnata välisõhku eralduvate saasteainete heitkoguseid, kontsentratsiooni ja levikut ning müra tasemeid ja müra levikut. Samuti tuleb välja selgitada, milline on rohevõrgustiku osatähtsus Pärnu maakonnas ja kuidas mõjutab kavandatav tegevus rohevõrgustiku toimimist.
KMH käigus tuleb teha vähemalt järgmised uuringud:
‒ tahkete peenosakeste (PM-sum, PM10 ja PM2,5) koguse, kontsentratsiooni ja müra tasemete leviku kohta tuleb anda eksperthinnang;
‒ rohelisele võrgustikule avalduva mõju osas tuleb anda eksperthinnang.
Keskkonnauuringute täpsem vajadus selgitatakse KMH programmi koostamise käigus.
KMH algatamise järel koostab KMH juhtekspert ja eksperdirühm koos arendajaga KMH programmi (KMH lähteülesande), mille alusel hakatakse KMH-d läbi viima. KMH programmi valmides anname
teile teada avaliku väljapaneku ja arutelu toimumisest, kus kõigil huvilistel on võimalus programmiga
tutvuda ning esitada asjakohaseid ettepanekuid. KMH tulemused võtab kokku KMH aruanne, mis
samuti avalikustatakse. Lisateavet KMH protsessi kohta leiab siit.